Το εμβόλιο COVID-19 της Moderna ίσως προκαλεί παρενέργειες σε άτομα με αισθητικά συμπληρώματα στο πρόσωπο

Ο κορονοϊός μπορεί να είναι ακόμα εδώ, αλλά οι νέες ανακαλύψεις γύρω από τα εμβόλια μας γεμίζουν αισιοδοξία για το τέλος της πανδημίας COVID-19. Έτσι, αυτές τις εβδομάδες η προσοχή μας εστιάζεται στις πιθανές παρενέργειες των εμβολίων αυτών.

Το εμβόλιο COVID-19 της Moderna, στο οποίο δόθηκε έκτακτη άδεια κυκλοφορίας στις ΗΠΑ στις 18 Δεκεμβρίου, μπορεί να προκαλέσει κάποιες παρενέργειες σε άτομα που έχουν συμπληρώματα προσώπου (fiilers ή αλλιώς ενέσμα υλικά γεμίσματος), ανέφερε ο αμερικανικός Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA).

Στη συνεδρίαση της Συμβουλευτικής Επιτροπής Εμβολίων και Σχετικών Βιολογικών Προϊόντων (VRBPAC) στις 17 Δεκεμβρίου, η γιατρός του FDA, Rachel Zhang, ανέφερε ότι δύο άτομα ανέπτυξαν πρήξιμο προσώπου μετά τον εμβολιασμό κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής φάσης 3 της Moderna. Ένα άτομο, μια 46χρονη γυναίκαείχε κάνει ενέσεις με δερματικά συμπληρώματα (fillers) περίπου έξι μήνες πριν κάνει το εμβόλιο. Μια άλλη, μια 51χρονη γυναίκα, είχε υποβληθεί στην ίδια διαδικασία δύο εβδομάδες πριν από τον εμβολιασμό.

Ένα τρίτο άτομο που συμμετείχε στη δοκιμή της Moderna ανέπτυξε αγγειοοίδημα στα χείλη (πρήξιμο) περίπου δύο ημέρες μετά τον εμβολιασμό. Η δρ. Zhang είπε ότι το εν λόγω άτομο είχε βάλει fillers στο πρόσωπο (στα χείλη) πριν λάβει το εμβόλιο και εκδήλωσε “παρόμοια αντίδραση μετά και από ένα εμβόλιο γρίπης που είχε κάνει παλιότερα”.

Στην σχετική έκθεση, ο FDA συμπεριέλαβε το πρήξιμο του προσώπου στην κατηγορία «Σχετικές σοβαρές ανεπιθύμητες ενέργειες» για το εμβόλιο της Moderna.

«Αυτή είναι μια πολύ σπάνια ανεπιθύμητη ενέργεια και είναι πολύ θεραπεύσιμη με αντιισταμινικά και πρεδνιζόνη (ένας τύπος στεροειδούς φαρμάκου)», δήλωσε η δερματολόγος δρ. Debra Jaliman, η οποία έχει ιδιωτικό ιατρείο στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης. Και στις τρεις περιπτώσεις που αναφέρθηκαν από τον FDA, το πρήξιμο εντοπίστηκε και είτε επιλύθηκε, χωρίς παρέμβαση ή μετά από απλή θεραπεία.

Ο δρ. Purvi Parikh, αλλεργιολόγος και ανοσολόγος στο NYU Langone Health, ο οποίος είναι μέλος του Δικτύου Αλλεργίας και Άσθματος των ΗΠΑ, λέει ότι δεν γνωρίζουμε τον ακριβή μηχανισμό που προκαλεί αυτήν την απόκριση, αλλά οι γιατροί πιστεύουν ότι είναι μια φλεγμονώδης αντίδραση.

«Ένα πληρωτικό (σ.σ. ουσία που εγχέεται στο πρόσωπο για να γεμίσει κάποια σημεία για λόγους αισθητικής) είναι ένα ξένο σώμα και όταν το ανοσοποιητικό σας σύστημα ενεργοποιείται λόγω του εμβολίου, είναι λογικό ότι οι περιοχές που έχουν ξένα σώματα θα έχουν επίσης φλεγμονή. Αυτό συμβαίνει επειδή το ανοσοποιητικό σας σύστημα έχει σχεδιαστεί για να εξουδετερώσει οποιαδήποτε ξένη ουσία«, είπε ο δρ. Parikh.

Κορονοϊός: Παρόμοιες αντιδράσεις σε άτομα με fillers στο πρόσωπο μπορεί να προκληθούν και από άλλα εμβόλια και ιούς

Και δεν είναι μόνο το εμβόλιο COVID-19 που μπορεί να προκαλέσει αυτήν την αντίδραση. «Οι ιοί όπως το κοινό κρυολόγημα, η γρίπη, κ.λπ., είναι γνωστό ότι προκαλούν πρήξιμο σε άτομα με botox. Αλλά και πάλι, αυτό συμβαίνει επειδή το ανοσοποιητικό σας σύστημα ενεργοποιείται», εξηγεί ο δρ Parikh. «Και εάν είστε αλλεργικοί σε ένα φάρμακο, αυτό μπορεί να προκαλέσει παρόμοια ανταπόκριση στα πληρωτικά προσώπου», πρόσθεσε.

Μπορεί επίσης να συμβεί με άλλους τύπους εμβολίων«Αυτή η ιδέα έχει αναφερθεί στο παρελθόν και δεν είναι ξεχωριστή για το εμβόλιο COVID-19», δήλωσε η δερματολόγος και χειρουργός, δρ. Tanya Nino, διευθύντρια του προγράμματος για το μελάνωμα στο νοσοκομείο Providence St. Joseph στην Orange County της Καλιφόρνια.

Δεν υπάρχουν αντίστοιχες ενδείξεις για το εμβόλιο της Pfizer

Η δρ. Zhang είπε ότι ο FDA διενήργησε μια βιβλιογραφική ανασκόπηση και βρήκε προηγούμενες αναφορές όπου άτομα με ενέσεις δερματικών πληρωτικών (fillers) αντέδρασαν σε εμβολιασμούς με προσωρινό πρήξιμο του προσώπου. Ωστόσο, δεν φαίνεται να έχει αναφερθεί κάτι τέτοιο με το εμβόλιο της Pfizer και δεν είναι σαφές το γιατί, αφού τα δύο εμβόλια είναι σχεδόν πανομοιότυπα. Και τα δύο κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας την τεχνολογία που ονομάζεται messenger RNA (mRNA) και λειτουργούν κωδικοποιώντας ένα μέρος της πρωτεϊνικής ακίδας που βρίσκεται στην επιφάνεια του ιού SARS-CoV-2, που προκαλεί την COVID-19, σύμφωνα με τα αμερικανικά Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC).

«Μπορεί απλώς να σχετίζεται με τον πληθυσμό των ασθενών που επιλέχθηκε στις κλινικές δοκιμές», λέει η δρ. Nino. «Αυτή τη στιγμή είναι ασαφές και μπορεί να χρειαστεί περισσότερη έρευνα για να καθοριστεί το γιατί συμβαίνει αυτό», πρόσθεσε.

Κορονοϊός: Τι συμβουλεύουν οι δερματολόγοι για τον εμβολιασμό ατόμων με fillers στο πρόσωπο

Αν και οι ασθενείς με δερματικά συμπληρώματα θα πρέπει να γνωρίζουν την πιθανότητα εντοπισμένου οιδήματος ως απόκριση στο εμβόλιο COVID-19 της Moderna, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι αυτές οι περιπτώσεις είναι σπάνιες και τα αποτελέσματα είναι εύκολα θεραπεύσιμα. Όλοι οι ασθενείς πρέπει να εξετάσουν τα οφέλη από τη λήψη του εμβολίου μαζί με τους αναφερόμενους κινδύνους και να μιλήσουν με τον γιατρό τους εάν έχουν συγκεκριμένες ανησυχίες. «Αυτό δεν πρέπει να εμποδίζει κανέναν να κάνει το εμβόλιο, αλλά ούτε και να κάνουν ενέσεις πληρωτικών προσώπου», λέει η δρ. Jaliman.

Εάν οι ασθενείς που έχουν botox στο πρόσωπο παρατηρήσουν οίδημα στο σημείο που το έχουν κάνει, θα πρέπει να ενημερώσουν τον γιατρό τους, λέει η δρ. Nino. «Είναι πιθανό ότι ορισμένα άτομα έχουν γενετική προδιάθεση για να εκδηλώσουν αυτόν τον τύπο ανοσολογικής αντίδρασης . Δεν είναι εγγυημένο ότι θα συμβεί σε όλους όσους έχουν fillers«, προσθέτει.

Πηγή: https://www.health.comhttps://www.iatropedia.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *